torsdag, november 06, 2008

Spotify eller inte?

Jag lyckades vinna ett enmånads premiumabonnemang på Spotify i nån tävling Ford har. Det tog visserligen nån vecka innan Spotify hörde av sig, men när jag nu registrerat mig visar det sig att det krävs OSX 10.4 och jag min slöe och snåle fan är kvar på 10.3.9! Den Windowsmaskin jag tänkte testa med i stället är svårstartad som sjutton och husets schyssta XP-burk har barnen kedjat fast sig vid. Vad göra?

Efter lite förvirrat googlande hittade jag Deezer. Har inte registrerat mig, men den strömmar rätt bra ändå. Tjänsten är tydligen fransk och har förstås funnits jättelänge innan jag hittade den, men så lever jag rätt bra med mina 6000 låtar på iPoden. Deezer har sen maj 2008 ett avtal med Universal som kanske har väckt tjänsten till liv lite mer. Streamat känns dock inte aktuellt på min skakiga 3G-förbindelse på pendeltåget, där jag ju lyssnar mest. Och sen låter det ju ärligt talat jävligt dåligt och tokkomprimerat. Sämre än mina mp3or. Är Spotify bättre?

(Just nu på Deezer: Okkervil River "Black sheep boy". Lagom dystert en novemberkväll! Men jag hittade en fransyska jag måste kolla in: Emily Loizeau)

Det får väl bli lite Spotify på prov eller varför inte en sprillans ny Mac? (Nej, jag har ingen sjukdomsinsikt!)

Inga kommentarer: