torsdag, november 27, 2008

Rapport från köket

Förkyld och hemma håller jag mig mest i sovrummet och köket, de två mest renoverade rummen i huset! Men det är nog inte miljön som styr, utan basala behov av sömn och mat. Köket har fått ett par otippade prydnader i form av nya, men gamla, diskhanddukar. Rejäla grejor, men så har de militärt ursprung också:

Kronans dukar

Eftersom ingen i hushållet har varit i närheten av militärtjänstgöring är det lite skumt att vi har dem, men det är sannolikt något ärvt eller ett loppisfynd. De är knappast utslitna och behöver nog några vändor i tvätten innan känslan av stärkkrage försvinner.

Dagens andra fotobevis gäller en av mina mycket små insatser på matfronten idag, nämligen dagens andra mugg kaffeåmjölk. Sen några år är jag halvnöjd ägare till en liten espressogrunka i det lägre prissegmentet, en Hugin Prunus. Den gör rätt usel espresso, men används mest till att göra java till latten. Den har nästa varit på väg till återvinningen några gånger, eftersom den knappt värmt och skummat mjölken. Men inför skrotningshotet har den återhämtat sig och åstadkommer såna här konstverk när man vänder ryggen till:

Extreme cappucino

Tja, den får väl bo kvar ett tag till. Men när jag finner det värt att öka utgifterna för koffeinmissbruket, så är den till salu!

Inga kommentarer: