tisdag, december 23, 2008

Spotifierat

Jag har (äntligen!) uppgraderat min PowerBook G4 från OSX 10.3.9 till 10.5.4. Det verkar rimligt, eftersom rykten gör gällande att nästa version (10.6, a.k.a. Snow Leopard) inte kommer att stödja PowerPC-baserade maskiner. Så G4:an får rulla några år till, sen får vi se. Det kanske blir revision 3 eller nåt av MacBook (Pro?).

En trevlig bieffekt är att jag nu kan köra Spotify (kräver minst 10.4), så nu är man förlorad för världen. Känns lite som när Napster kom. (Herregud det är tio år sen nästa år!)

Måste testa att lägga ut spellistor och sånt. Här en enkel variant: Television, Marquee Moon/Adventure/Live At the Waldorf.

Scrobblar ocså till mitt konto på last.fm och flashar de senaste låtarna på min Facebook-profil och här på lilla bloggen med en lite widget.

Just nu rullar Velvet Underground, 1969:1. 40-årsjubileum nästa år där ja, i oktober-november!

Inga kommentarer: